Jankils

Direktlänk till inlägg 7 september 2016

Måndag 5/9 = 4 veckor

Av Anki Jönsson - 7 september 2016 02:29

Hej på Er  

Här är det lite förkylt och framför allt nu , hostigt. Det blir

inte mycket till sömn och får halvsitta upp för att underlätta

det hela och få någon sömn alls. Verkar vara en seg förkylning

som går runt i många hem. Ser här på Julia som är inne på sin tredje

vecka och jag på min andra... Hur som helst så händer det en hel del

med valparna. Hage fick de redan i förra veckan för då började de

så smått röra på sig. Först backade de till deras förtret längre bort

från objektet som då oftast var det mamma Vera o maten. Men ganska

snart så hittades ettans växel och de kom fram dit de ville.Sen tränas

det hela tiden och nu är det även lite bus med syskonen.

  Valp nr 5


Biabädden fick bytas ut då de inte klarade att komma upp i bädden

igen efter att ha varit på tidningarna och kissat. Nu blev det en korg

som de klarar av att både komma ur o i utan några problem.

     

     

Fortfarande så är vakenperioderna korta och det sovs mest. Ibland är man tom

så trött så att man inte hinner upp i korgen med hela kroppen innan man somnar

  

I helgen som gick var den första valpköparna och lilla Len som tjejen ska heta

är "utsedd" och i helgen kommer nya.

Lite återbud igen som verkar vara ett återkommande tema för denna 

kullen. I detta sista fallet så var han inte ens tingad utan bara ett intresse 

som fanns. Nu hittades en valp på närmare håll och det förstår jag mycket

väl.. Som sagt 2 killar finns kvar och som söker egen familj

  

Valp 2 är den minsta hanen. Kallar honom för lillebror  


 

Valp nr 4 som är den största hanen som är som en nalle  


   


Valparnas stamtavlenamn är klara. Papperna ska

bara skrivas på av hanhundsägarna så att de kan skickas

in till Kennelklubben och de små blir registrerade.


  Valp 1 tik: 890 gram


  Valp 2 hane: 825 gram


  Valp 3 tik: 757 gram


  Valp 4 hane: 1035 gram


  Valp 5 tik: 879 gram


Annons nu ligger nu på Blocket om de 2 hanarna + omplacering 

av Vera   Det känns fruktansvärt men i detta läget måste

jag göra detta för tjejens skull.Vi har inte den platsen där jag

ska behöva dela flocken för att de inte ska ryka ihop. Vera är

värd att ha det bättre med en ägare som kan aktivera henne

så att hon får jobba mer med huvudet och sen slippa någon

konkurrans av någon annan hund i familjen.

Det har redan hörts av en del så vi får se hur det blir när

de kommer hit på besök..... Har fortf 1 hane kvar som ingen

har hört av sig på....

         



 
 
Ingen bild

Tina

9 september 2016 08:54

Åh vad fina dom är-ser fram emot att ses på söndag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Måndag 29 april 04:46

I måndags den 22/4 så var jag och gjorde ultraljud på Zvea. Man lever ju på hoppet hela tiden och tyckte när  jag duschade henne på lördagen att hon ev hade blivit något lite bredare över ryggen. Hon hade dessutom kräkt 2 gånger den gågna vec...

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards