Jankils

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2016

Småkorvarna har fyllt 3 veckor

Av Anki Jönsson - 31 augusti 2016 01:44

Nu börjar det så smått blir lite mer aktiviter i korgen.

Det tränas på att ställa sig på alla fyra. Inte lätt det

där med att få bakbenen med sig. Inte lätt och vingligt.

Man ser att de som är lite större i kullen har kommit lite,

lite längre på den vägen.


Första avmaskningen av 3 är gjord och det var inga större 

problem. Lite undringar o skakningar när man fick den

konstiga smaken och formen i munnen.


     

Ettan, tvåan och trean


   

Fyran o feman


     

Matdags och åter matdags igen...


  

En morgon vaknade jag och hittade Vera mysa med valp

nr 1


Valparnas vassa små klor på framtassarna har blivit klippta

för första gången


 

Hane nr 2 som söker en familj


 

likaså hane nr 4


Efter att ha fått återbud på en av tikarna för andra

gången så har vi pratat lite här hemma om vi ska behålla

en av tikarna och göra som jag provade lite redan i våras

med att hitta ett nytt hem till Vera i stället. Vera är ingen

kennelhund. Utan hade mått så mycket bättre som en ensam-

hund i en familj där hon kan få all uppmärksamhet, utan en

massa konkurrens av andra hundar.Det har varit mer bråk

mellan tikarna och jag är livrädd för att de ska skada varandra

på allvar. Det har redan hänt lite som har fått mitt hjärta att

slå dubbelt. Dock var det inte Veras skull i det hela utan hon

bara försvarade sina små precis som hon ska få göra.


Sen behöver Vera-tjejen få jobba lite mer med huvudet

och då finns det en hel del aktiviteter som man kan tänka sig.


Vera är duktig att komma på inkallning när hon får rastas

utan koppel.


Vera är född den 14/2-2012 (på alla hjärtans dag) och får inte

flytta förrän valparna är fyllda 8 veckor den 3/10 eller när alla

valparna har flyttat. Hon kommer att vara besiktigad innan flytt.

 

Det är många, många tårar bakom detta beslut och har så ont i magen

men samtidigt mår ingen bra av att ha det som det är nu. Jag vill bara

det allra bästa för min lilla Vera. Världens goaste och keligaste lilla tjej.

Hon älskar att ligga nära i soffan med sin familj coh mysa utan att behöva

ha konkurrens av någon annan hund.


3-veckors foton

  Tik nr1: 695 gram


  Hane nr2: 637 gram Inte tingad!


  Tik nr3: 620 gram


   Hane nr4: 857 gram Inte tingad!


  Tik nr5: 711 gram


"Alla bilderna är klickbara" på min blogg!


Är du intresserqad av någon av mina små godingar, killarna

eller känner att Du kan ge Vera det hemmet som hon så väl

behöver, så hör av Er

Antingen ring på 0731 808 803

eller maila

jankils@hotmail.com


När en valp som flyttar är den:

Registrerad i Skk (Svenska kennelklubben), chippad, vaccinerad

och besiktigad

Med sig får den tex halsband o koppel, snuttefilt med doft av mamma o

syskon, egen pärm med tips, CD-med alla bilder jag har tagit under 

deras första 8 veckor, tuggben, några leksaker, mat, bajspåsar.....

  


 
 
Ingen bild

Tina

31 augusti 2016 22:15

Oj vad dom har ändrat sig alla Veras/dina valpar!
Snart kommer vi och hälsar på er det ska bli så trevligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Måndag 29 april 04:46

I måndags den 22/4 så var jag och gjorde ultraljud på Zvea. Man lever ju på hoppet hela tiden och tyckte när  jag duschade henne på lördagen att hon ev hade blivit något lite bredare över ryggen. Hon hade dessutom kräkt 2 gånger den gågna vec...

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards