Jankils

Alla inlägg den 15 augusti 2015

Av Anki Jönsson - 15 augusti 2015 01:50

De små godingarna i valpkorgen växer och frodas

precis som de ska. Tänk i dag fredag är de redan

8 dagar och 4 av 6 har fördubblat sin födelsevikt.

Det är små otåliga små själar som helst vill ligga

hos sin varma mamma hela tiden men jag ser att 

Hilda mer o mer ligger sidan om korgen och flåsar.

Stackaren är så varm och inte lätt att hålla nere

värmen i rummet när dagarna är fulla av sol och

skön värme. Älskar det   Men det är inte så

långa stunder åt gången som Hilda får ligga där på

det svala golvet innan barnaskaran kallar in sin mamma

till korgen igen

     

   


De andra hundarna är sjukt nyfikna på att se vad det

är som låter bakom grindar och skärmar. Brukar inte

låta de få hälsa på valparna den första tiden för dels så

behöver den nyblivna mamman lugn och ro men oxå 

är det vanligt att mamman vaktar sina små med sitt

eget liv. Dock är Hilda lika lugn som alltid och bryr

sig inte så mycket men där i mot så skäller hon mycket

mer än vad hon någonsin har gjort tidigare. Konstigt

men hoppas på att det är för att hon inte är tillsammans

med de andra hundarna och inte ser alltid vad som låter.


Vid ett tillfälle när Hilda var ute och Inez var ensam kvar

med mig här inne passade hon på i ett ögonblick när jag

inte såg henne att ta sig en titt på valparna. Hon är den

som inte brukar bry sig så mycket om valparna när de är

så små men nu tog nyfikenheten över. Hon var så försiktig

och nosade så försiktig på alla 6. Första gången jag har sett

henne så här sen hon själv hade sin kull på 5 små tjejer 2012.

   


Jag själv tar mig oxå mina små gosestunder med de små..

 

 

  


Det rings och mailas en del som är intresserade av att

göra slag i sak och skaffa sig en ny liten familjemedlem.

Det är svårt att säga något om tingade efter som det är för

tidigt att komma hit på besök ännu. Det blir  inte förrän

de först har blivit 3 veckor, så alltså ca 14 dagar till. Men 

som det ser ut nu så är här 1 st bl hane kvar. Det är så många

trevliga samtal jag har fått så det ska bli både kul och spännande

att sen få träffas och då se om allt klaffar. De ska gilla mina hundar

o då framför allt Hilda, de ska gilla mina valpar och mig som uppfödare

men det ska oxå kännas bra för mig att sälja denna lilla parvel till 

just denna familjen. Det brukar sällan vara några större problem när

vi har kommit så här lugnt. Många har man redan pratat en del

via telefonsamtal men oxå via sms, bilder och mail.


Solen fortsätter att stråla nästan varje dag och själv har så sjukt

dåligt samvete att jag inte har varit och vid stranden och låtit

mina hundar fått bada en enda gång i sommar. Nu har det visserligen

inte varit lätt för mig att vara borta några längre stunder från Hilda

och valparna om jag inte har fixat lite tillsyn. Men har inte mått så

bra och deffintivt inte haft någon ork alls. Har mer ont än vanligt och

mitt "socker" bråkar många gånger med mig. Hoppas så att det ska

vända så att jag tex nu i helgen eller i veckan kan åka ner till Åhus 

en stund med några badsugna tjejer

      

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards