Jankils

Direktlänk till inlägg 11 mars 2015

Redan 3 veckor

Av Anki Jönsson - 11 mars 2015 02:31

Jaha, så hade man skrivet ett långt inlägg o vad händer då?

Jo, datorn låser sig och allt stängs av och mitt skrivna 

försvinner, suck    Bara att börja om igen.


I måndags (9/3) så blev då valpana redan 3 veckor och 

som alltid när man har valpar så försvinner tiden alldeles

för snabbt. Kullen är tyst och lugn men ibland hörs försök 

till att skälla. Så gulligt så man nästan kan dö   Det

tränas oxå på att balansera på alla fyra och att försöka ta

sig framåt. I korgen på fällen går det bättre men hamnar

man på golvet sidan om korgen så kan man höra förtvivlande

gråt. En frusterande liten som istället för att komma fram till

målet kommer istället allt längre bort då det är lättare med

backen än att ta sig fram åt.


Varje fm så vägs dem vid ungefär vid samma tid. Tycker det

är kul att jämföra vikterna med tidigare valpkullar. Kan väl 

säga så mycket att vikterna på några av dessa är ju inte de

som jag har vägt minst   

     

                                     Hane nr 1                    Hane nr 2               Hane nr 3


   

                                                      Hane nr 4            och  tiken nr 5


I denna veckan har vi haft besök av valpköpare som

har tingat den lille bt killen, även den större bt hanen

är tingad och i veckan kommer oxå köpare som är intresserade

av nr 2 och 5. Kvar finns alltså tinga nr 1, rubyhane utan några

vita tecken. 


Själv letar jag fortfarande efter orken sedan jag hade influensan.

Jobbigt när man i vanliga fall oxå är matt och inte har så mycket

ork men detta tar ju priset. Har varit ute och gått lite med hundarna 

men oj så färdig jag var när vi kom hem igen. Är väl bara att inse att

återhämtningen tar tid och inte blir det bättre av att jag har svårt 

för att äta och är aldrig eller sällan hungrig. Det gör att mitt blod-

socker ställer till det lite...(är ju diabetiker) Det svider att jag nu

har missat mitt kära varmvatten gympai 4 veckor men vad för man när man

känner att jag inte klarar av att ens sätta sig i bilen och köra de

milen in till badhuset. Hoppas att snart allt vänder igen....   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Måndag 29 april 04:46

I måndags den 22/4 så var jag och gjorde ultraljud på Zvea. Man lever ju på hoppet hela tiden och tyckte när  jag duschade henne på lördagen att hon ev hade blivit något lite bredare över ryggen. Hon hade dessutom kräkt 2 gånger den gågna vec...

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards