Jankils

Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Anki Jönsson - 2 juni 2013 01:15

Efter som jag är så seg med uppdateringen här och

allt beror på att tiden bara inte finns över... men 

nu tillbaka på vad överskriften säger..


Lördagen den 11/5 var det då dags för Cavalierdagen!

Först på programmet var det utställning som börjarde

klockan 10,00. Dess förinnan så fanns det chans för

lite ringträning där man kunde få lite tips på hur man

visar sin hund på bästa sätt och ja, hur det går till i en

ring, vad domaren tittar på osv.

Jag hade anmält Vera och Naja som är min kära vän

och som till 99% alltid är med på utställningarna. Hon 

skulle först hjälpa till och ställa Lykke från Inez kull.

Hon gick i samma klass som Veran och sedan skulle

hon ställa Mollie. Tillsist så dömde hon barn med hund..

Domar var Rassmus Wahlstedt

 

     

Naja med Lykke, jag med Vera o Lotta med Maggie i juniorklass


     

Buffy, Wilda & Ella och Mimmi höll "tummarna" oss   


  Mollie väntar på sin tur...

       

   

     

     

    

   

 

Vera o jag slutade 2a och Lykke o Naja 4a. Var nöjd med deras kritik


Så var det då dax för "öppenklass tikar" och Mollies tur


     

     

     

     

     

Mollie o Naja slutade på en andra placering


En av de som tävlade i avelsklass var Wides

 


Efter utställningen så var det dags för Barn med hund och

där dömde Naja Pedersen

       


Det visades även upp lite rallylydnad o agility som 

man oxå fick prova på om man så ville (har tyvärr

inga foton där i från)


Sist för dagen så visade Rassmus upp lite

bra tips på hur man sköter Cavalierens päls

   


Tack alla berörda i Cavaliersyd för denna mycket trevliga dag!






Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards