Jankils

Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Anki Jönsson - 8 maj 2013 02:03

Äntligen kom dagen då jag skulle hämta hem

vår nya familjmedlem. Igår blev kullen 8 veckor

och idag så var det besöksdax hos veterinären

för besiktning, vaccination occh chippning.


Ännu roligare var det att Naja bestämde sig i 

fredagskväll att även hennes familj skulle bli

med valp. Hon ska vara fodervärd åt en liten

trefärgad tjej som nu kallas för Ella. Min lilla

black and tan tjej kallas för Hilda. I papperna

heter hon Joellys Black Nikka.


Härligt att vi ännu en gång ska ha valpar 

tillsammans. Naja har om inte alla vet sin 

black and tan tik Mollie från mig och min 

Agnes som jag miste i februari. Hon och Mollie

var halvsystrar.

   


 


När vi sedan kom hem så blev Hilda

ordentligt genomnosad o godkänd..

     

   


Är så tacksam till Jeanette och Rassmus på Joellys kkennel

som erbjöd mig tom vara med när valparna skulle födas.

Men Duffy lurade oss lite och jag körde hem vid halv 11.

Först vid 6 på morgonen föddes den första. Min önskan

vara att få en "ny" ruby med det blev "bara" 4 små svarta.

Dock tvekade jag inte att istället köpa en liten svarting.

Denna kullen är född vid ungefärligt samma datum då

Agnes valpar skulle ha födds om nu allt hade gått som 

vi planerade. Nu kändes det som om att det var meningen

att Hilda bara skulle få vara min    

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards