Jankils

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Anki Jönsson - 21 februari 2013 23:43

I ett par dagar  har Agnes varit lite kass i magen. Men det enda 

som jag har märkt det på är att hon bajsat löst men ätit som

vanligt... I går morse så om hon in och väckte mig vid 5-tiden

och ville ut. Var ute ett par gånger på morgonen innan jag och 

Julia skulle iväg (till Ullared). Vi hade planerat in detta då Joel

skulle arbeta hem i från och lite med mammas hjälp med hundarna.

Tur att man kan få lite hjälp så här så att man någon gång kan

komma hem i från. Det hade i alla fall inte märkts något på 

min lilla Agnes under dagen så när vi kom hem bestod 

hennes mat av majsvälling, ris och lite morotspuré.


Efter som jag är den som lägger mig sent (mycket sent)

hade jag koll på Agnes o inget annorlunda märktes men runt

halv 6 blev jag åter denna morgon väckt. Först låg hon och 

gosade lite men sen visade hon att hon ville ut. Sedan höll 

detta på hela fm och en bit ut på em. Det kom ur båda ändar

och hon kunde inte längre hålla sig. Det bara rann samtidigt

som hon kräkte. Kokade upp vätskeersättning men i det ena

receptet jag har ska man ha bikarbonat och det hade jag

inte hemma  (1 lit vatten, 1 msk druvsocker, ½ tsk bikarbonat)

så tog det andra receptet med salt i i stället. Fick sedan höra

att bikarbonatet var att föredra så handlade hem det o kokte

nytt.

Har fått ställa henne i duschen flera gånger i dag så att

hon blev av den vidriga stanken. Har rådfrågat på min veterinrär-

station men det enda mer jag skulle göra var att ge henne 

Diarsonyl utöver det jag redan gjorde. Är bara rädd att det

var nog inte mycket hon kunde tillgodo göra sig innan det

oxå kom upp igen. Har fått råd att ge henne risavkok vilket jag

varvar med att ge henne det o vätskeersättningen.

Nu blev det avbrött i skrivandet igen då hon kräkte en 

massa....  

 

Stackars min lilla tös  Måste ta henne igen till duschen och tvätta av henne...


Håll tummarn att hon nu inom det närmaste snart börjar att tillfriskna. Är så rädd

om de små liven i magen ska må dåligt och kanske rent av att det blir missfall

(heter det så när en hund förlorar sina valpar?) Idag är hon runt dygn 45 så 

det får bara inte hända de små liven något...  Hoppas innerligt att jag

inte behöver ringa veterinären åter igen i morgon   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards