Jankils

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Hej där!

Av Anki Jönsson - 29 oktober 2012 01:30

Jo då, livetr fortgår här även om jag är så seg med

min blogg. Skyller mycket på datorn är så J..kla seg 

och allt tar så lång tid så fort jag ska göra det allra minsta.

Bara innan man har gått igenom sina mail och lite annat

som ska göras när man äntligen sätter sig vid datorn, ja

då har klockan blivit ganska så mycket. Sen är det så

att oftast får jag tar mina små promenader och röra på

kroppen allt för ofta...

Nu ska jag i alla fall visa lite bilder från Veras sista utställning.

Det blev den första för min lilla dam inomhus och jag var faktiskt

väldigt förvånad hur lätt hon tog det. Allt för ofta är hon helvild

och sätter sin matte på många och stora tålamodsprövningar  

Det var Pudelklubben som hade bjudit en till utställning i Qpoolen

i Hässleholm. Skönt med hemmaplan och ännu skönare var att

utställningen inte började förrän kl 10. Från mig var det förrutom

Vera även hennes syster Mimmi och sen lilla Lykke från Inez 

sommarkull.

     

Marie visar Lykke som inte tyckte det var så lätt att gå på det hala golvet   


I nästa valpklass 6-9 månader var det då dags för systrarna Mimmi o Vera och deras halvsyster

Myz som Karin (på Cavalkeesen) visade

       

       

       

       

   Min lilla tjej slutade på placering nr 2, Myz som 3a och Mimmi 4a


Veras kritik: 8 months old. good ty pe. would prefer a better head with a shorter muzzle and stronger cheeks. good neck and topline. correct tail et and carnage (?). good angulations. correect movement. enouge coat for age.

Domare var Daniela Risdan/Slovenien


Var det blir för utställning nästa gång för Vera vet jag inte men inga fler för i år i alla

fall. Hon kan behöva växa till sig lite och mogna....


 

Lilla söta Lykke  


Tidigare i den veckan körde jag, Olle och Agnes för att hälsa på Jonna.

Bla en härlig runda på 7 km i skogen blev det

   

Flotten i sjön som de ofta är ute tillsammans med grannen o bla grillar

    Olle med sin mamma Minna o mormor Nicky

       

    När vi åter kom hem till huset så var vi och 

gosade lite med hästarna. Cina och Idja kom oss till mötes 

   och gamle fine Lord

Tack Jonna   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Måndag 29 april 04:46

I måndags den 22/4 så var jag och gjorde ultraljud på Zvea. Man lever ju på hoppet hela tiden och tyckte när  jag duschade henne på lördagen att hon ev hade blivit något lite bredare över ryggen. Hon hade dessutom kräkt 2 gånger den gågna vec...

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards