Jankils

Direktlänk till inlägg 30 november 2019

Ledsen och besviken

Av Anki Jönsson - 30 november 2019 01:38

I förra veckan fick vi tid hos veterinären för att kolla

upp Hilda och framför allt få bekräftat om hon är dräktig.

Först gjordes ett ultraljud men eftersom veterinären Andrea

var mycket undrande så röntgades hon även för att få mer

visshet. Jo, visst var hon dräktig men dels tyckte man att

de var väldigt små när man jämnförde med tiden hon har gått

och sen kunde man inte se om de levde.


Idag, fredag var vi på återbesök för att se om fosterna hade

växt. Hilda röntgades men till min stora besvikelse så fanns

inga foster kvar. Allt hade hennes kropp resorberat.  


Varför kan man ju så klart undra?   


Jag har aldrig varit med om detta tidigare, vad jag vet.. Men mina

funderingar är att det var något fel på fosterna som gjorde att de

dog. En annan förklaring kan vara herpes? Det kan man i så fall

avhjälpa genom att vaccinera en nyparad tik och sedan en andra 

gång någon vecka innan det är dax för de små att födas. En sista

tanke kom Maria med, (Luddes matte) att det kanske rent av berodde

på sorg efter Inez. Hilda, Ålga och Inez var väldigt nära så det är ju

inte en omöjlig tanke. Om inget annat har de ju så klart märkt hur

ledsen jag har varit.  


Hur som helt är jag så ledsen och förtvivlad och förstår oxå den 

stora besvikelsen som alla ni som har önskat en valp, Nu kommer

vi alla fall ta det lugnt och fira jul och sen får vi se vem av tjejerna som 

löper nästa gång. Tanken finns kanske nu att para Diza (Hildas

tref dotter) men vi får se hur det blir..Hoppas gör jag så klart att

Hilda löper inom kort igen, innan hennes 7-årsdag i mars. Vill ju

så gärna ha en sista kull av llilla donna


 

  


Tyvärr, visar inte Ålga som om hon är dräktig. Hennes uppfödare

(Björkebäcks kennel) var i väg och parade henne 3 dagar innan

jag var iväg och parade Hilda första gången. Ålga har där i mot

inte visat några som helst tecken på att hon har varit dräktig.


Det man undrar om vad det egentligen är som  händer när man

hör från andra kennlar hur många tikar det är som går tomma?  


 

Trevlig adventshelg önskar jag er alla!


(Alla småbilder på bloggen är klickbara)

 
 
Amisa

Amisa

30 november 2019 03:02

Det måste vara tråkigt att vara hund och inte själv få bestämma över sin kropp och när man vill göra barn eller inte. Ungefär som att bli våldtagen.
Fostren kanske resorberades för att hon inte ville ha ungar?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Anki Jönsson

7 december 2019 01:53

Visst kan man väl tänka så men skulle ALDRIG ALDRIG tvångspara någon av mina tikar eller hålla någon mot deras vilja. Man märker ganska så fort om tiken inte gillar hanen. Dessutom så bara älskar Hilda sina valpar när de sedan föds. Den glädjen och ömheten som hon och mina andra tikar visar med sina avkommor kan få vem som helst att smälta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Av Anki Jönsson - 3 september 2023 04:22

  5 veckor         Hane   1018 g Jankils MM Brave Berlioz         Tik rosa   1143 g Jankils MM Sweet Duchess       Tik röd   1108 g Jankils MM Sweet Marie       Hane   1182 g Jankils MM Brave Toulous ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards