Jankils

Direktlänk till inlägg 15 juni 2019

Välkomna till världen!

Av Anki Jönsson - 15 juni 2019 02:35

Dagen D närmade sig för att det skulle vara dax för

Diza att valpa. Men Diza var helt obekymrad och helt 

som vanligt. Inget bäddande, inte flåsig eller orolig utan

låg i soffan och sov under hela kvällen. När jag hoppade

i säng vid 4.15 sov hon helt lugnt. Var uppe och kollade igen

vid ca 6,20 men helt tyst och lugnt. När alarmet ljöd strax i 

8 och när jag var på toa tyckte jag att jag hörde något ljud

och det var Märta som pep lite. Det viade sig sen att Diza

hade krupit in i en bur och fått sin första valp. En liten tre-

färgad tik. Under morgonen och förmiddagen föddes 1 hane 

och ytterligare en tik. Tillsist kom en död pytteliten tik  


Hela Dizas valpning var helt odramatisk. Hon sa inte ett ljud

under  hela tiden (precis som Ålga, den senaste kullen) Hon

i princip bara lyfte på svanen och tryckte ut den lilla valpen.

Min duktiga lilla tjej  


   

Första tiken och hanen födda och andra tiken född


      

De tre alldeles nyfödda      


Nu håller jag på att spåna på namn och inom vilket ämne jag ska ha

till Dizas kullar   



Märta bus med mamma Ålga

     

     

     

     



   

Efter mamma-bus blir man så trött...



Hilda, Märta o jag på besök hos kompisar

   

   

Märta och Hilda



Märta 12 veckor

 

 

                                 (alla små bilder är klickbara)


        




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Av Anki Jönsson - 3 september 2023 04:22

  5 veckor         Hane   1018 g Jankils MM Brave Berlioz         Tik rosa   1143 g Jankils MM Sweet Duchess       Tik röd   1108 g Jankils MM Sweet Marie       Hane   1182 g Jankils MM Brave Toulous ...

Av Anki Jönsson - 26 augusti 2023 05:13

4 veckor!     Hane 865 g.           Tik rosa band 974 g.     Tik rött band 815 g.         Hane 1010 g.                                                              ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards