Jankils

Direktlänk till inlägg 25 mars 2019

Äntligen är de här!!!!

Av Anki Jönsson - 25 mars 2019 02:19

Alltså vilken tjej vår Ålga är   Hon började

flåsa lite under onsdagen men var endå lugn.

Natten förflöt lugn och hon fortsatte på torsdagen

med att flåsa och bädda lite men endå kollugn.

Hon ville inte äta något men kräkte endå på fm

och på kvällen när hundarna fick sina kvällskex

så spydde hon upp dem oxå.


När jag satt vid datorn om jag brukar nattetid, så

var Ålga runt mig hela tiden. När jag var på väg

att stänga av datorn så ser jag att Ålga som ligger

i fåtöljen sidan om mig slickar jättemycket. Ser då

att en VALP är född. Förstan föddes kl. 3,50 en bt

tik. Kl. 4,44 kom nästa, en rubyhane med bla vit

bläs. Väntan igen och tillsist kl. 7,45 kom så tyvärr

en död bt tik. Det var rörande att se hur Ålga be-

handlade denna döda valpen.Hon tog den i munnen

och la den mellan sina tassar och bara tvättade den.


Jag fick ta den ifrån henne tillslut för 7,56 kom en bt

hane oxå med lite vitt på. Efter honom la sig Ålga och 

sov med sina tre nyfödda. Kunde inte känna fler och 

Ålga verkade klar så gick för att fixa frukost till hundarna

och mig. Kollade till henne å klart hela tiden och när jag

kommer in vid 9,40 har ytterligare en valp föds. Ytterligare

en rubyhane med lite vitt.


Ålga var helt otroligt som förstföderska, så duktig och 

sa inte ett ljud under hela tiden vilket är väldigt ovanligt,

i alla fall har jag inte varit med om detta tidigare.

 

Ålga undrar några dagar innan varför hon har blivit

tjock och vad som rör sig i hennes mage?  



 

Väntan på att valparna ska födas!



Tik   Födelevikt 175 gr

(stannar förmodligen)



Hane  Födelsevikt 164 gr



Hane Födelsevikt 209 gr



HaneFödelsevikt 183 gr  

    


  Förstan är född!


 


Nybliven o nöjd mamma med alla sina små  


Jag får flera förfrågningar om valp per dag och lika tråkigt

varje gång att skriva till svar att jag inte kan skriva upp fler

familjer. Som det ser ut nu så har jag köpare till denna kullen

                                








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Av Anki Jönsson - 3 september 2023 04:22

  5 veckor         Hane   1018 g Jankils MM Brave Berlioz         Tik rosa   1143 g Jankils MM Sweet Duchess       Tik röd   1108 g Jankils MM Sweet Marie       Hane   1182 g Jankils MM Brave Toulous ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards