Jankils

Direktlänk till inlägg 27 januari 2019

Parad

Av Anki Jönsson - 27 januari 2019 01:23

När man som jag går och väntar på att tikarna ska jag

börja löpa blir det mycket "vändande" på tikarna för att

hålla koll. Ålga svullnade men blödde inget så tänkte,

jaha, då har det inte att igång ännu. Sent på ondags-

kvällen upptäckte jag så äntligen att hon hade börjat

att blöda. Men sen redan på fredagen efter så visade

Olle att minsann att Ålga börjat att höglöpa redan (ja,

Ålga visade det oxå så klart)


Nu är Ålga i slutet på sitt löp och vi har varit hos hanen

ett flertal gånger. Blev aldrig någon så där kanonparning

men endå så pass att det förhoppningvis ska bli några

små så småningom. Spännande så snälla, håll en   

tumme hårt ...

 

  


 När jag vet när och om Ålga är dräktig så kommer jag

att lägga ut namn och bild på hanen. Kan säga så mycket

att han är trefärgad så blir det valpar så kan det faktiskt bli

i alla fyra färgerna. Tidigare har jag haft valpar i tre färger

(bt, ruby o tref) i samma kull.



Ännu har inte Diza visat något att hon ska börja löpa

men blir Ålga dräktig så får hon gärna vänta lite så att

jag får ev två kullar som föds i samma vecka.


 

    Ålga, Hädda & Diza  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Av Anki Jönsson - 3 september 2023 04:22

  5 veckor         Hane   1018 g Jankils MM Brave Berlioz         Tik rosa   1143 g Jankils MM Sweet Duchess       Tik röd   1108 g Jankils MM Sweet Marie       Hane   1182 g Jankils MM Brave Toulous ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards