Jankils

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2018

5 veckor

Av Anki Jönsson - 11 augusti 2018 01:51

5 veckor

 

Tingad! Nr: 1 Jankils Third Star Deneb - Kallas för Hogan


 


Tingad! Nr:2 Jankils  Third Star Dorado - Kallas för Totti




Tingad! Nr: 3 Jankils Third Star Draco - Kallas för Kenzo



 Tingad! Nr: 4 Jankils Third Star Dubhe - Kallas för Charlie


Avmaskningen nr 2 är gjord. Lite mer protester denna gången

men det gick endå bra. Använder en pasta form som jag stryker

ut på fingret och drar ut i ovankäken.

 

Nr: 1


 

Nr: 2


 

Nr: 3


 

Nr: 4


Utvecklingen har verkligen gått i raketfart denna veckan (oxå).

Killarna busar med varandra, provar sina tänder på tex någons öra 

eller svans. Det morras och skälls men samtidigt är de världens

gosigaste killar som gör allt för att få komma upp i famnen för lite

mys...

     

 

Man får alltid hjälp när det är dags att städa i hagen  


     

     

 

Spegel, spegel på väggen där.....


     

     

   

Alla valparnas blivande ägare har varit här på minst ett besök....



   


Måndagen den 6/8 fyllde bästa lilla Diza 3 år  



Onsdag den 8/8 var det dags för lilla yngsta som fyllde

2 år

Vi hade tid hos veterinären för att kolla Ålgas hjärta (5 år)

och likaså Dizas hjärta.  Jag hade 3 tjejer (Hädda oxå) med mig

eftersom det var dags för vaccinationer. Det var glädjebesked som

veterinär Johanna gav mig. Allas hjärtan lät bara bra, ja hon lyssnade

på Häddas oxå men inget intyg än på henne.

Efter veterinärbesöket hade vi bestämt med Marie och Lykke (Janils hund)

för ettkvällsbad. Det var 4 hundar som simmade bredvid oss ut. Härligt men

tyvärr gick det rejäla vågor så Diza och Hädda tyckte det räckte med den

simturen (blev rejla kallsupar för de små stackarna). Ålga och Lykke fortsatte dock

att simma med oss och för att hämta sina leksaker. Ganska så oväntat så

började det blåsa upp ännu mer och moln drogs fram. Marie och jag fick bråttom

att samla ihop våra saker och å med raskasteg mot bilarna. Det regnade en hel 

del innan vi kom fram och milda tider som hundarna såg ut, våta,sandiga och

tassar som var rejält svarta...  

     

   

     

     

     

     

  


   

En liten sanidg 2-åring fick tillsist sina presenter  







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Av Anki Jönsson - 3 september 2023 04:22

  5 veckor         Hane   1018 g Jankils MM Brave Berlioz         Tik rosa   1143 g Jankils MM Sweet Duchess       Tik röd   1108 g Jankils MM Sweet Marie       Hane   1182 g Jankils MM Brave Toulous ...

Av Anki Jönsson - 26 augusti 2023 05:13

4 veckor!     Hane 865 g.           Tik rosa band 974 g.     Tik rött band 815 g.         Hane 1010 g.                                                              ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards