Jankils

Direktlänk till inlägg 20 juni 2018

Hilda växer....

Av Anki Jönsson - 20 juni 2018 02:51

Som ni kanske har sett på hemsidan så är Hilda parad efter att ha

börjat löpa tidigare än vad jag hade planerat även denna gången.

Hon löpte i början på januari senast så det blev löp igen efter bara 

4 månader. 

Hilda träffade Jasper även denna gången. Alltså samma hane som

jag hade till henne förra gången. Blev så nöjd med avkomman och 

Jasper är en äldre man,närmare bestämt 10,5 år och hjärtfrisk.


Har inget bra foto på Jasper men har bett ägaren att skicka ett

nytagit. Jag hade kameran med mig vid parningarna men glömde

bort att fota  


Jag misstänkte starkt att Hilda var dräktig ganska så tidigt men när

hon kräkte och matvägrade precis som hon har gjort vid de andra

gångerna var jag nästan 100% säker. Men ville endå ta ett ultraljud

på henne för att vara riktigt säker. Hilda bär sina foster ovanligt högt

upp, ja uppe under revbenen så är inte alls så konstigt att hon är så

bred över ryggen. Därför var det inte det lättaste att se hur många 

småttingar där var....


Lite kvällsfoton på lilla tjockisen  

     

   


De amdra tjejerna  

     

                                        Ålga & Inez                             Diza                                   Hädda                                     


Nanzie som är här när Julia jobbar långa dagar!  


Nej, nu är klockan väldigt mycket och hoppas att jag ska få sova

några timmar....

  

Go´natt på Er!


 
 
Ingen bild

Mia

25 juni 2018 18:44

Underbara Hilda, så härligt att höra! Och och o ja, så fantastisk vovsing som vi har, vår Filip. :) Tack Hilda och Jasper.
Kramar till Er alla <3

Anki Jönsson

16 juli 2018 03:01

Tack snälla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Lördag 30 mars 14:24

Glad Påsk   Önskar jag Er alla🐣🐤🐤     ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Under februari o mars har vi haft 4 små tjejer som har fyllt år: Först u...

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Av Anki Jönsson - 3 september 2023 04:22

  5 veckor         Hane   1018 g Jankils MM Brave Berlioz         Tik rosa   1143 g Jankils MM Sweet Duchess       Tik röd   1108 g Jankils MM Sweet Marie       Hane   1182 g Jankils MM Brave Toulous ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards