Jankils

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Lördags arbete...

Av Anki Jönsson - 22 april 2013 00:06

Denna helgen har solen visat sig även om

molnen har försökt skymma den ibland. 

Härligt  


I lördags eftermiddag, när rastningen av

den dagliga turen med dammsugaren och

middagen var avklarad så blev det lite trädgårds-

arbete. Lite pensèer kom i jordeni veckan men nu

återstod rafsning av gräsmattorna.

Dagens arbete började inne hundarna. Trodde inte att

jag skulle klara av hela på en gång. Men med lite vila

(fotgrafering) i mellan åt så gick det faktiskt ganska

så bra. Trodde i mitt stilla sinne att någon av de 

fyrbenta skulle rycka in och hjälpa mig men de..


gjorde antingen som Olle, höll utkik så inga

obehöriga tog sig in på gården. Eller så...


       

   kollade ligan igenom marken så att jag hade gjort

arbetet ordentligt, eller så....


   

..låg man bara och njöt i solvärmen


eller...


   

som Liza som ville ha en privat pratstund

med mig   


Eller så vil man bara sitta och ...

   

se på mig som då arbetar..


 


Även...

 

Harpa hade koll på mig från hagen.


Innan eftermiddagen var slut hann jag oxå med

 

att tvätta av min smutsiga bil och det blev även ett

tag med dammsugaren.


Inte kanske så konstigt att det inte blev så mycket

sömn i natt pg av en värkande kropp (mest då armar o rygg)


Gjorde klart för familjen att resternade av gräsmatta

och gårdsplan får vi hjälpas åt med


(alla små bilder är "klick-bara")

  

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anki Jönsson - Onsdag 28 feb 04:35

Hejsan! Ja, det var bra längesedan jag överhuvudtaget besökte min egen blogg med någon uppdatering. Lite kortfattat vad som har hänt: Den 20 september föll jag så oturligt ute hos hundarna (och det var ingen hund som fällde mig) genom att j...

Av Anki Jönsson - 11 september 2023 04:31

6 veckor!       Hane 1246 g       Tik rosa 1305 g       Tik röd 1292 g       Hane 1410 g               Första gången ute och en ny värld öppnade sig               Första gången provsmak av...

Av Anki Jönsson - 3 september 2023 04:22

  5 veckor         Hane   1018 g Jankils MM Brave Berlioz         Tik rosa   1143 g Jankils MM Sweet Duchess       Tik röd   1108 g Jankils MM Sweet Marie       Hane   1182 g Jankils MM Brave Toulous ...

Av Anki Jönsson - 26 augusti 2023 05:13

4 veckor!     Hane 865 g.           Tik rosa band 974 g.     Tik rött band 815 g.         Hane 1010 g.                                                              ...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Är detta Ert första besök på min blogg och hemsida?
 Ja!
 Nej!
 Vet ej!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards